Zespół Kancelarii od lat specjalizuje się w występowaniu przed sądami powszechnymi i administracyjnymi, a także organami administracji, w tym często o wielomilionowej wartości przedmiotu sporu, wyjątkowej zawiłości i precedensowym charakterze. Każda sprawa jest jednak dla nas ważna; wszystkie przyjęte przez nas zlecenia, niezależnie od rodzaju sprawy i wartości żądania są priorytetowe. Dotychczasowe wieloletnie doświadczenie obejmuje w szczególności:

  • sprawy o odszkodowanie z tytułu nienależytego wykonania umowy,
  • sprawy o odszkodowanie z tytułu deliktu wyrządzonego przez organ władzy publicznej lub podmiot medyczny,
  • sprawy dotyczące wykonania zamówień publicznych, w tym w zakresie usług IT sprawy z zakresu prawa bankowego,
  • sprawy z zakresu prawa pracy, w tym dotyczące roszczeń z tytułu mobbingu i dyskryminacji,
  • sprawy z zakresu ochrony dóbr osobistych, w tym związane z dziedziną prawa prasowego,
  • sprawy cywilne i administracyjne o przyznanie dotacji ze środków Unii Europejskiej,
  • sprawy z zakresu ochrony konsumentów, w tym dotyczące roszczeń kredytobiorców wobec banków,
  • sprawy z zakresu informacji publicznej,
  • reprezentacja pokrzywdzonego, w tym osoby prawnej, w postępowaniu karnym.

Reprezentowanie klientów przed sądami jest bardzo istotną w zawodzie prawnika, a przy tym specyficzną umiejętnością, wymagającą nie tylko wiedzy ściśle prawnej, ale także zdolności komunikacyjnych, retorycznych, siły perswazji. Proces sądowy to seria czynności, wymagających największej sumienności i uwagi – nie jest to kwestia efektownych wystąpień „mecenasa”, tak często pokazywanych na ekranie. Niemniej jednak w sprawach kontrowersyjnych, szczególnie zawiłych czy niejednoznacznych przekonujące zaprezentowanie argumentacji może mieć istotne znaczenie. Dla naszego zespołu każda taka sytuacja jest wyzwaniem, podejmowane kroki nie zmierzają tylko do obrony przed sądem stanowiska procesowego, ale również – tam gdzie to jest realne i celowe – do przekonania naszego przeciwnika do zasadności naszego stanowiska i wszczęcia rozmów ugodowych; doświadczenie nasze obejmuje m.in. postępowanie mediacyjne.

Dobre rzemiosło prawnicze jest przeciwieństwem zwyczajnej rutyny. Wieloletnie doświadczenie, znajomość przepisów i praktyki, oraz logiczna analiza przypadku uczą gotowości na zagadnienia precedensowe, nowe, dotąd nie rozstrzygane. Niejednokrotnie zajmowaliśmy się przypadkami bardzo nietypowymi, w których dopiero należało ukształtować wykładnię przepisów.

Obrona stanowiska Klienta wymaga determinacji, lecz również lojalności. Gotowi do podjęcia wszelkich przewidzianych prawem działań, w sprawach o trudnych rokowaniach, lojalnie przedstawimy Klientom także stanowisko o niecelowości wszczynania bądź kontynuowania sprawy, a wstępna ocena Państwa przypadku jest bezpłatna.